دو رکن تحول دیجیتال در صنعت، نوآوری و هنجار شکنی (تغییر ساختار و وضعیت بازار و نرم های پذیرفته شده، همراه با ایجاد ساختار و وضعیتی جدید) است. شرکت ها باید به آینده در حال تغییر صنعت خود توجه داشته باشند و برای اجرای مدل های جدید کسب و کار و هم چنین آموزش و حفظ توانمندی های موجود، حتما بر روی قابلیت های مناسب حساب کنند. نیروهای هنجارشکن در محیط کسب و کار امروزی فراوانند. به این دلایل، حفظ تأثیر چنین تحولی عموما مستلزم بازسازی اساسی در ذهنیت و رفتار است.
بر اساس آخرین مطالعه هاروارد بیزینس ریویو که در سال 2019 انجام شده است، تقریباً 1.3 تریلیون دلار در تحول دیجیتال در سال 2018 سرمایه گذاری شده است. با این وجود، درصد زیادی از این هزینه ها در اقدامات شرکت هایی که شکست می خورند به هدر می رود زیرا برای تغییر و تحول آماده نیستند. تحول دیجیتال صنعتی فقط موضوعی برای سرمایه گذاری نیست، بلکه توسعه استراتژی ها، اجرا و رسیدگی به چالش ها و فرصت های مرتبط با آن است. تجربه و مهارت های مرتبط با تحول دیجیتال در بخش تولید در حال حاضر برای برنامه استراتژیک تقریبا همه شرکت ها ضروری است.
تحول دیجیتال چه معنایی برای صنعت دارد؟
تحول دیجیتال در صنعت؛ به کارگیری قابلیت های دیجیتال برای فرآیندها، محصولات و دارایی ها جهت افزایش کارایی، افزایش ارزش مشتری، مدیریت ریسک و هدایت فرصت های جدید درآمدزایی است. این تحول جهانی است و بنابراین شامل پذیرش فناوری های دیجیتال برای عملیات داخلی و خارجی است، از جمله فروش، بازاریابی و تلاش های پشتیبانی. برای سازگاری، شرکت ها باید اساسا نحوه عملکرد خود را تغییر دهند، مایل به پذیرش تغییرات فرهنگی و نیز تجدید نظر در وضعیت موجود خود باشند.
استعدادها و قابلیت های دیجیتال کلید تحول و بهره برداری از فرصت های استراتژی تجاری جدید هستند. مطالعه موسسه Accenture با این ادعا که «شرکت ها برای پیشرفت در جهانی همیشه در حال تغییر به سیستم های بی حد و حصر، سازگار و اساسا انسانی نیاز دارند» این موضوع را تأیید می کند. این مطالعه به شرکت ها توصیه می کند که برنامه ها، زیرساخت ها و کارمندان خود را به عنوان نهادهای مستقل نبینند و به آنها به صورت چندجانبه نگاه کنند و آنها را سیستم های به هم پیوسته ای در نظر بگیرند که اصطلاح صنعت نسل 5.0 را ایجاد می کند.