دو رکن تحول دیجیتال در صنعت، نوآوری و هنجار شکنی (تغییر ساختار و وضعیت بازار و نرم های پذیرفته شده، همراه با ایجاد ساختار و وضعیتی جدید) است. شرکت ها باید به آینده در حال تغییر صنعت خود توجه داشته باشند و برای اجرای مدل های جدید کسب و کار و هم چنین آموزش و حفظ توانمندی های موجود، حتما بر روی قابلیت های مناسب حساب کنند. نیروهای هنجارشکن در محیط کسب و کار امروزی فراوانند. به این دلایل، حفظ تأثیر چنین تحولی عموما مستلزم بازسازی اساسی در ذهنیت و رفتار است.
بر اساس آخرین مطالعه هاروارد بیزینس ریویو که در سال 2019 انجام شده است، تقریباً 1.3 تریلیون دلار در تحول دیجیتال در سال 2018 سرمایه گذاری شده است. با این وجود، درصد زیادی از این هزینه ها در اقدامات شرکت هایی که شکست می خورند به هدر می رود زیرا برای تغییر و تحول آماده نیستند. تحول دیجیتال صنعتی فقط موضوعی برای سرمایه گذاری نیست، بلکه توسعه استراتژی ها، اجرا و رسیدگی به چالش ها و فرصت های مرتبط با آن است. تجربه و مهارت های مرتبط با تحول دیجیتال در بخش تولید در حال حاضر برای برنامه استراتژیک تقریبا همه شرکت ها ضروری است.

تحول دیجیتال چه معنایی برای صنعت دارد؟

تحول دیجیتال در صنعت؛ به کارگیری قابلیت های دیجیتال برای فرآیندها، محصولات و دارایی ها جهت افزایش کارایی، افزایش ارزش مشتری، مدیریت ریسک و هدایت فرصت های جدید درآمدزایی است. این تحول جهانی است و بنابراین شامل پذیرش فناوری های دیجیتال برای عملیات داخلی و خارجی است، از جمله فروش، بازاریابی و تلاش های پشتیبانی. برای سازگاری، شرکت ها باید اساسا نحوه عملکرد خود را تغییر دهند، مایل به پذیرش تغییرات فرهنگی و نیز تجدید نظر در وضعیت موجود خود باشند.
استعدادها و قابلیت های دیجیتال کلید تحول و بهره برداری از فرصت های استراتژی تجاری جدید هستند. مطالعه موسسه Accenture با این ادعا که «شرکت ها برای پیشرفت در جهانی همیشه در حال تغییر به سیستم های بی حد و حصر، سازگار و اساسا انسانی نیاز دارند» این موضوع را تأیید می کند. این مطالعه به شرکت ها توصیه می کند که برنامه ها، زیرساخت ها و کارمندان خود را به عنوان نهادهای مستقل نبینند و به آنها به صورت چندجانبه نگاه کنند و آنها را سیستم های به هم پیوسته ای در نظر بگیرند که اصطلاح صنعت نسل 5.0 را ایجاد می کند.

در زمینه تحول دیجیتال در صنعت، مشتری هسته اصلی استراتژی تحول دیجیتال است. امروزه شخصی سازی نقش بزرگی در مصرف دارد و تولید یکسان برای همه، در فروش محصول، کارایی لازم را ندارد. محصولات باید برای رفع نیازهای مشتری تطبیق داده شوند، تنها از این طریق شرکت ها توجه آنها را جلب کرده و تبدیل و وفاداری را تشویق می کنند.
علاوه بر این، ابزارهای مدرنی مانند هوش مصنوعی و اتصال بین دستگاه ها، به شرکت ها این امکان را می دهند که سفارشی سازی محصول را خودکار کرده و حتی وظایف را از راه دور انجام دهند. به این ترتیب تاسیسات ضروری به کار خود ادامه می دهند و سیستم های تولید به صورت مجازی کنترل می شوند.​​​​​​​

تحول دیجیتال برای شرکت های صنعتی

​​​​​​​فناوری نه تنها زندگی مردم را بهبود می بخشد، بلکه کار را در بسیاری از بخش ها آسان می کند. تحول دیجیتال صنعتی به سازمان کمک می کند تا با خواسته های مشتریان در حال ظهور سازگاری داشته باشد و در نتیجه در مواجهه با آینده، دوام داشته باشد. این امر به شرکت ها اجازه می دهد تا در یک محیط اقتصادی که به طور مداوم در پاسخ به تحولات فناوری در حال تغییر است، بهتر رقابت کنند. مدیریت صحیح چرخش دیجیتال به شرکت ها این فرصت را می دهد تا به مزایای عملیاتی و تولیدی دسترسی داشته باشند.
نکته مهم
شرکت هایی که شکست خواهند خورد، شرکت هایی هستند که به دنبال بهره مندی از فناوری های جدید هوش مصنوعی نیستند
وضعیت پس از همه گیری کووید 19 که در آن زندگی می کنیم به سمت ذهنیت تب دیجیتال پیش می رود. شرکت هایی که در زمینه ایجاد تحول دیجیتال در صنعت خود موفق می شوند، آنهایی هستند که تجربیات هوشمند و سفر مشتری ایجاد می کنند که زندگی مردم را تسهیل و یا تکمیل می کند. شرکت هایی که شکست خواهند خورد، شرکت هایی هستند که به دنبال بهره مندی از فناوری های جدید هوش مصنوعی نیستند و از داده ها برای پیش بینی روند تقاضا و تصمیم گیری برای بهبود نیروی کار استفاده نمی کنند.​​​​​​​

تحول دیجیتال، پنجره ای به آینده

دیجیتالی شدن، کسب و کارها را از نو می سازد و مزیت های رقابتی منحصر به فردی را به آنها می دهد. اما شرکت ها هنگامی که زمان تغییر مدل های کسب و کار فعلی شان فرا می رسد، هم چنان از دیجیتالی شدن خودداری می کنند. تحول دیجیتال در سال های اخیر به نوعی شعار بسیاری از مدیران ارشد بوده است.
طبق مطالعه گارتنر که در مورد افزایش سرعت تحول دیجیتال در کسب و کار است، 79 درصد از استراتژیست های شرکتی ادعا می کنند که کسب و کار خود را دیجیتالی می کنند تا جریان های درآمدی جدیدی ایجاد کنند. اما تاکنون، تغییرات آهسته بوده است و کمتر از نیمی از شرکت هایی که ادعا می کنند در حال انتقال به تحول دیجیتال صنعتی هستند، ابتکارات دیجیتالی خود را به هسته استراتژی تحول دیجیتال خود می آورند.
ما در دنیای دیجیتال، به صورت جهانی و بیش از حد مرتبط زندگی می کنیم که با تغییر در سطح اجتماعی و تکنولوژیکی مشخص می شود، که در آن حالت ظهور مداوم بازیگران جدید در بازارها، تحرک خارج از محدوده و اتصال مداوم تأثیر زیادی دارد. بنابراین لازم است از منطقه آسایش فرار کرد، کسب و کار خود را از نو ساخت و در این دنیایی که توسط پیشرفت های فناوری تسخیر شده است، رقابت کرد.
نکته مهم
امروزه تحول دیجیتال در صنعت یک گزینه نیست، بلکه یک الزام اجتناب ناپذیر است.​​​​​​​

تحولات دیجیتال در کسب کار
بازگشت

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید